Categories
driving mental note

Scrisoare deschisă șoferului român

Impărtășesc câteva gânduri referitoare la șofat, conduita in trafic, șofat defensiv si așteptări de la autorități.

Gânduri despre romani in general la volan

  • Nu semnalizează schimbarea direcției de mers
  • Nu se încadrează corespunzător pe banda de mers
  • Nu acorda prioritate la trecerea de pietoni
  • Nu se asigura la efectuarea manevrei de depășire (asigurare in fata, nici in spate)
  • Nu folosesc luminile de drum
  • Nu au o conduita preventivă si nici nu sunt atenți : in trafic suntem foarte imprudenți si agresivi
  • Nu prea se concentrează pe sofat(vorbesc la telefon fără handsfree, stau pe social media, orice mai puțin sa fie activi implicați mental in activitatea de a șofa)
  • Nu folosesc corespunzător banda a 2 a de pe autostrada (romanul s-a născut pe banda a 2 a)
  • Sunt relaxați in privința consumului de alcool la volan
  • Nu avem cultura mersului pe autostrada deși paradoxal ne dorim autoastrazi si “civilizație ca afara”

Evident nu ma refer la toți romanii, însă marea majoritate din păcate se încadrează la observațiile de mai sus, observații ce vin in urma a 19 ani de supraviețuit in trafic.

Gânduri despre ce ar trebui făcut totuși ca sa ajungem de la A la B in siguranța in jungla traficului românesc 

  • * tot ce e mai sus la categoria “nu prea fac romanii” evident 🙂
  • Citit cartea lui Titi Aur “Auto Control” https://academiatitiaur.ro/product/cartea-auto-control/
  • Investit într-un curs de șofat defensiv (musai sa testați frânarea de urgentă cât si simularea unui accident la viteze diferite)
  • Nu mai forțați depășirile cu orice pret atunci cand masina este submotorizata sau încărcată – scopul este sa ajungem de la A – B in siguranța.
  • Fii întotdeauna pregatit si pregandeste-ți drumul(durata, traseul, pasagerii, starea mașinii, vremea, etc)
  • Pregătește-te totdeauna pt ce e mai rau

Gânduri despre ce nu face statul roman

  • Nu marchează corespunzător benzile de circulație, trecerile de pieton
  • Nu face mentenanța semnelor de circulație (multe deteriorare, multe lipsa)
  • Legislația este foarte permisiva cu abaterile grave(centura, linia dubla continua, viteza)
  • ITP-ul este o gluma iar starea tehnica a parcului auto din România este jalnica(tuning defectuos si ilegal, probleme la direcție, frâne, lumini, etc)
  • Nu ajuta diseminarea de informații astfel încât sa existe o educatie rutieră in toate categoriile de vârsta.

Linkuri si resurse : 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.